תורת הנפש

אהבת ישראל - מהלב אל המעשה

עידון המידות, חלק ד: מידת הנצח את רחשי הלב היהודי האוהב והרגיש צריך להביא לידי ביטוי במציאות, בהתמסרות פנימית להיטיב לזולת. נדרש חוש מיוחד כדי לתרגם את האהבה לזולת והרחמים עליו לעיסוק מעשי שייטיב איתו בגשמיות וגם ברוחניות.  כתבה רביעית בסדרה – עידון מדת הנצח.  

לקריאת המאמר

כמו חדש!

האם אני יכול לפתוח דף חדש וחלק בחיי? למחוק טראומות וזכרונות לא רצויים? ואם כן, אז כיצד? ראש חודש ניסן ופרשת החודש שאנו קוראים השבת, מספקים לנו את התשובה

לקריאת המאמר

מבט של רחמים

עידון המידות, פרק ג': מדת התפארת המדה העצמית ביותר של יהודים, רחמנים בני רחמנים, היא מדת הרחמים. המדד העיקרי לעידון מדות הלב הוא חיזוק מדת הרחמים. מבט של רחמים מאפשר להתמודד עם קשיים וכעסים ונותן כוח לתיקון פנימי של המציאות. כתבה שלישית בסדרה – עידון מדת התפארת

לקריאת המאמר

לאהוב, או לאהוב עוד יותר?

אהבתה של אם לילדיה היא אחד הדברים הנפלאים שברא הקב"ה בעולמו. האם יש לאהבה הזו גבול? אולי לא טוב 'לאהוב יותר מדי'? בית הספר לתורת הנפש מלמד איך לאהוב בלי לפגוע

לקריאת המאמר

עצות מעץ החיים

עם מי כדאי להתייעץ? ומהן התכונות החשובות ליועץ החיים? על עצות אמוניות בדרך לצמיחה מחודשת.

לקריאת המאמר

לב רגיש

עידון המידות, פרק ב: מדת הגבורה כל ספרי המוסר והיראה מדריכים ליראת שמים ולהתגברות על היצר. עבודת ה' החסידית, שמגמתה עידון וזיכוך פנימי של המדות, מוסיפה ממד איכותי-פנימי למדת היראה והופכת אותה לרגישות גבוהה גם בין אדם לחברו. כתבה שניה בסדרה – עידון מדת הגבורה.

לקריאת המאמר

לגלות את הניצוץ

אז מה עושים עם ילדים שלא הולכים בתלם? לכעוס/למחות/להתעלם/לשבח? התשובה הנכונה היא להקשיב ומתוך הקשב לאפשר לילד לבנות לעצמו כלים להכיל את 'אורות התהו' שלו. 

לקריאת המאמר

עידון מידות הלב

סדרת עידון המידות - עידון מדת החסד מגמה עיקרית בעבודת ה' היא עידון המידות. הארת פנימיות התורה הופכת את העבודה העצמית לעיבוד עורות, המרכך, מעדן ומשביח את חומר הגלם הגס. בפינות הקרובות נתייחס לעידון מדות הלב השונות. כתבה ראשונה בסדרה – עדון מדת החסד

לקריאת המאמר

"טיפול רגשי" או טיפול שנוגע ללב

בתורת החסידות נחשב חג החנוכה, כ"חג החינוך", ולכבודו נדון בשאלה שהגיעה לשולחננו, ועוסקת בסוגיה מתחום חינוך הילדים והעזרה הרגשית עבורם

לקריאת המאמר

מודעות טבעית

האם החוויה הבסיסית שלנו בעבודת ה' צריכה להיות של מאמץ והתעלות, או שמא הדברים אמורים 'לזרום' באופן טבעי? האם מודעות עצמית היא דבר חיובי ומקדם, או שמא דבר מנפח ומכשיל?

לקריאת המאמר

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION